Friday 30 October 2009

apa hal?










nak bgtaw.
sape yg di kalangan org rase dia isteri mithali yg x penah buat salah sila out ok.
malas aku nak layan lagi kaum yg bajet bagos.
nasihat x pe beb.
kalau setakat kasi ceramah x de fakta.
better p bace blog lain.

lately aku ngan hubby mmg ade krisis,
besar x besar mane lah.ala2 perang dingin gitu.


persoalan di sini.
biadapkah aku?
atau biasa je
sbb suami aku cakap
aku dah berubah sejak sakit ni.
entahlah..


skrg ni ade 4 situasi
nilaikan..



situasi pertama
( dalam bilik)

s: mama dan facebook..mama dan facebook (sila sebut dengan nada menyindir)

i: apesal?jeles?nak gak?buat la.( trus layan facebook)

s: ...( terdiam then buat muka pastu tido)



situasi ke 2
(kat dapur)

i:nak makan x?kalu nak org hidang..

s:lauk ape?

i: asam pedas ikan

s: asek ikan je.masak la ayam.x ske ikan la

i: banyak cengkadak lak.p la ternak.

s:bahasa elok sikit bley?

i: wat ever.kalu lapar amek sendiri



situasi ke 3
(kat ruang tamu)

s: bukak la cite tower 13 tuh

i: balik2 cite hantu.

s: suke hati la..

i:kalu ske jangan jd pemalas .tuka channel sendiri.

s: eh angen lak...



situasi ke 4
(dalam bilik gak)

s: kenape u cam lain ngan family i?

i: eh?x perasan pon.

s: ala jgn tipu lah.u cam x ske family i.

i: mane u taw?if i anggap u wat fitnah bole?

s: i tanye je...x salah kan?

i: memula u tanye.pastu u tuduh.kalu i x ske pun u x leh wat ape .xkan u nak pakse i ske kan?
as long i x biadap ngan family u ok lah.tapi ingat.i diam bukan bermakne i bodoh.i senyum bukan bermakna i ske.beringat sikit eh.

s: lain macam je bunyik

i: ape2 je lah..trus tido




setengah ati aku kate aku ni biadap.
setengah lagi kate aku wat ape yg patut.
korang rase lak?

ok tajuk x de kena mengena ngan n3.baru perasan
:D
ok bai









2 Comments:

  1. Amy said...
    Hi ayeen,
    biasa la kdg2 kite laki bini ada gak telagahkan. da lumrah la. Tp sang suami kne faham situasi isteri bila isterinya sakit.

    Aku xmoh komen pjg2 kang ade lak ustazah masuk jenguk blog ko kang die sound aku xpon menyumpah seranah aku lak. Ko pikir la sndiri mane baik mne burok. Kalo leh jgn la gado2. Hehehe
    Nad Zainal said...
    haih paris2, ko mcm baru kenal bini ko kan.

    b sile sabarkan diri. byk2 istifar b. ai bukan ustazah ye. ai pn biol tak betol mcm yu. tp kdg2 kalo kite diam lagi bagus. dorg lagi saket jiwa tgk kite diam. haha

Post a Comment