Tuesday 21 July 2009

kematian 1 kepastian

al fatihah buat SOFIERA BTE HALIM. (21/07/09)
semoga di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan org beriman.

salam sme.aku pun x tau nak khabar camne.punca kematian aku pun x pasti lagi sbb tdi kat rumah arwah totally KALUT.yg aku taw arwah meninggal time dlm sujud mase solat subuh .ni pon tunang dia dok sms2 aku padahal aku depan mate je.
arwah org yg baik.muda lagi.muda setahun dr aku.kalu x bulan depan dorg nikah.tapi apekan daya.TAKDIR.
aku tgk tunang arwah cool je.
aku?lagi cool sbb aku mmg xleh nampak jenazah.x reti nak nanes.pesan arwah mama.jgn menangisi sesuatu kematian.sbb tu pasti,doa yg perlu kita kirim utk belakan bukan air mate.

no wonder la mase arwah mak aku meninggal sme cakap
"along ni x de perasaan ke.x nampak menangis pon.padahal mak mati"
tu la mulut2 bacin.
korang taw camne keadaan aku mase dapat tau mak aku da x de?
padahal setengah jam sebelum pg dia siap call aku.
camne pulak aku dr putrajaya nak balik ke jb?dalam kereta aku cam org gila.sampai polis tahan kereta taw tak.ingat aku kena culik agaknye.
tapi bila sampai jb.nampak terbujur jenazah arwah mama.
air mata aku serta merta berenti. *kuasa tuhan*
sbb nye aku xnak org nampak aku lemah *ego*
sbbnye aku x nak terlalu emosi.ape pun x jadik.aku ank sulung..cukup2 la adik2 aku meraung.cukup2 la bapak aku lembik kat sisi jenazah.xkan aku nak ikut??
tapi lastly rebah jugak aku .pengsan xhingat punya.
pesan arwah mmg jadi pedoman aku sampai bila2.
kate2 arwah buat aku jadi cekal smpai skrg.
bukan sikit aku nak harung.
banyak.
tak tercerita.
tu bila aku jumpa org menraung2.melalak2 depan jenazah aku jadi marah.
terseksa tau x.
kiriman doa tu lagi elok dr korang jd org gila.
aku x kata aku hebat.aku pun tau rasa hiba
tapi aku cukup jaki bila org kata
"tu tanda kasih syg kita pd arwah"
kat sini aku nak kata.
KEPALE HOTAK KORANG.


  • pesanan tok raja nurul ain (bubu shelters)-babe.i mtk maaf.terpaksa cancle.i angkut semua anak2 bulu i skali.anything i helo2 you ok.
  • pesanan tok mummy anyss-B!mane dikau pegi??

2 Comments:

  1. Nad Zainal said...
    ade kat sini la. bz dgn keje. deadline weh tak lama lg. mengigil nih!! hee! b, yg pntng kta doakan mereka. moga mereka di kalangan yg beriman. amin.
    AyeenRoslan said...
    amin.

Post a Comment