Tuesday, 4 August 2009

SURIRUMAH.

petang tadi.
xde kerja nak buat.
so aku angkot anak2 ke playground.
bawak le sekali sagu puding ngan samosa.
yelahkan,nak beli mmg membazir.tu aku buat.si nella ni x leh lapa.cam gegasi dia mengarok.
so dok melepak.
datang la 2 org makcik
wahahahaha.muda nye diriku bila memanggil mereka makcik.
ok2 tipu.
tua 3-4 taun je.kita panggel mereka akak.
kak min ngan kak lily.
join aku walaupon x kenal.
mereka peramah ok.aku pun layankan walaupun aku kebingungan.
hahaha
aku dok hulur kat dorg samosa.
suh rase2.yelah x kan aku nak biokan dorg telan air liur lak.
bual punya bual. rupanye dorg nak order kuih kat aku.
kuih raye lak tu.
oh sorry.saye x buat kuih raye kak oi.
tangan saya bacin.
hahahaha,kang berkulat smua.
pahtu dorg tanye aku.
"muda2 lagi kau da reti masak eh?x boring ke?kalau akak lah.mati pun x hingen buat sme ni,kadang2 kesian tgk suri rumah ni,jadi hamba .macam tak ada masa depan"
aku diam.
sengeh. dalam hati cam nak tinju pale dorg.
cool ayeen.
"alah,nak boring ape.best jer.lagipun org pumpuan kalu x reti masak,bukan pempuan namenye,tu betina.cam binatang la.tau makan je.masak haram x tau ape"
muka dorg berubah.
ha..
amek ko.silap org ah ko nak cakap camtu.
gila ape.
dua2 da kawen,anak pun dah ade.
tapi hal masak siap mati2 x mo.
gila hapa?
x suka tapi perlu ke ko cakap x de mase depan??
mungkin x senang dgn kate2 aku dorg pun beredar.
hina sangat ke jadi suri umah ni?
pelik aku dgn segelintir perempuan skrang.
kerja nak.masak x mo.makan nak .jage anak x mo.
tapi kalu main ngan laki melaju *sila abaikan ok*
geram.
ingat lagi arwah mama cakap bila aku kate malas nak masak.
"cuba rabe benda celah kelengkang tu.apam ke belalai?kalu apam p masak.kalu belalai bole terus makan.,x malu ke org lelaki pun dah hebat masak."
kate2 ni aku ingat sampai mati.
bukan nak cakap aku pandai masak.
aku pun masih belajar n akan terus belajar.
aku rase lepas ni akak2 tu kompem pk berpuluh kali kalu nak tego aku.
hahahahaha

4 Comments:

  1. AzwinYusof said...
    haha..ye ke kak..
    akak, im rase jdk suri rumah lg best..
    rehat2 dok rumah, masak kemas jage anak..
    ramai perempuan blaja tinggi2 pun at last diorg mesti rase nk jdk suri rumah sepenuh mase je..
    ape la diorg tuh..
    Ann said...
    muahahaha! akak gila2 gelak baca n3 ayeen...pasaipa dorang dok sibuk pasai org masak2..? kat sebelah umah akak ni ada sorg canggitu perangai..bljr takat spm..keja tak..air utk suami pun guna 3 in 1 kalau stok 3 in 1 abis suh suami p minum kat kedai...huhuhuhu...
    eiQa N [XOXO] said...
    hahahhaha!!
    pdn muke dorg!

    qay kim slm salute cuz mulutmu laser sgt!!
    hahahahahahha!
    Nad Zainal said...
    b asal la xckp
    weh ade aku kesah?
    ko sape nak bebel mcm mak nenek?
    isk kecoh je
    surirumah terdesak mcm kite nih best oke
    ahahahaha

Post a Comment