Monday 28 September 2009

sawan ke tarik ?

kahkahkah.
tetibe gila nak tepek kat blog gambau family yg x berapa clear.
heee.
ye.
dr kiri yg agak gemok berlapis tu hamba ye.
then yg berputing cover cun tu anak dara sulung si bella.
yg lelaki berkulit dark coklat tuh sang somi "en faris bum-bum"
dan yg terselit tersengih tuh anak last yg nakal x hinggat bernama nella.
korang perasan x.
tang aku ngan bella mesti gambau blur.
gila hampeh camera ni.
menci aku sgt gamaknye.
cube tgk tang papa ngan si nella.
ok jer.
padahal camera aku punye.
kira camera derhaka ngan tuan ni.
hep.hep.
ok.
tutup cite gambau n bukak story baru.
2 3 ari lepas.
aku masuk wad.
ambulen amek kat umh
time tu mmg x leh cakap dah.
ye lah
nak cakap ape.
aku mase tu sawan/tarik dol.kahkahkah.
mau x sawan/tarik
hypertension tahap gaban.
org normal tekanan darah baru 130/95
tapi aku penya tekanan darah mase tu capai 191/145
korang bayangkan family mentua aku ingat aku dah nazak.
suami aku siap ajar mengucap.mak mentua aku cakap,meleleh2 air mata dia mase ajar aku mengucap tuh
sbb nye dorg kate nafas aku cam lembu kena sembelih.
badan tertarik2.
ye,
tertarik2 bukan terhempas2.
pastu sedar2 aku kat atas katil dah.

doc datang.
doc yg comel ok.bukan doc bulu2
tu dia kena marah
"puan aini (sila abai name ni.ai x rela u) tolong la jgn terlampau tension.jage emosi tuh.
jgn terlalu penat..nasib baik puan sempat sampai hospital.
kalu lewat .saya pun x tau nak cakap ape.
kemungkinan besar urat tengkuk puan putus.
bole menyebabkan strok ,mungkin juga kematian.puan banyakkan berehat.jaga pemakanan dan yg paling penting.sentiasa tenangkan fikiran tu."

ye tu dia puan2 tuan2.sila jage pemakanan dan perasaan anda ye.
jgn jadi cam aku.
wat kerja x berlimit. (tu pun bapak aku kate aku anak pemalas)
asek pendam je perasaan. (sebaik x murung)
lastly aku gak yg terdampar seperti penyu di wad.

sang somi ni lak.
sejak aku balik.
sangat memahami .
sampai sme benda dia nak buat.
mandikan aku pun dia nak wat gak.
hihihi.
alhamdulilah berubah gak somi aku.harap bertahan la sampai bila2.
ayah plak dgr aku camni.
dr jb trus ke putrajaya dtg semata2 bawak ubat.
tengs la pak roslan.
walaupun anda garang x bertempat dan egois tapi anda bapa terbaik yg pernah saya miliki.


skrg ni aku x leh makan benda2 yg ade letak garam.
kena stop dlm mase sebulan ni.
sbb aku try makan asam pedas yg tawar pun (garam satu sudu kecil) da start dizzy .
makan buah dan bubur sahaja.
harap doa dr rakan2 supaya sakit aku ni x nak ag kat aku.
seksa sgt badan
sakit nye allah je tau.


oh ya..
banyak bebel kan?
ni pun aku curik2 online
:D
laki aku suh rehat je .x yah wat ape2
org order kek pun dia xmo amek.pandai2 cancle.
:D
ye agaknye dia nak suh aku jd badak air x.
lepak je kerja.
kahkahka









8 Comments:

  1. Ann said...
    ayeen...jaga kesihatan....takaut sok tak sempat tgk anak membesar....akak dulu kena hypertension gak...akak minum air rendaman asam keping....next checkup dah takde lagi..

    caranya b4 tido ambik sekeping asam keping...masuk dlm mug...rendam dgn air panas separuh mug...sok pagi bangun minum....tapi jgn buat selalu...mau tekanan rendah plak nanti...sebulan sekali ok ler...
    AyeenRoslan said...
    bek boss.akan ku laksanakan.dah fav masam2 ni.
    bylindakitchen said...
    ayeen...masuk spital?
    tak msg pon...adoyai..sedeynya akak dengar..sabar yer..

    dah cakap jgn penat2..nak kner babab budak nie..
    AyeenRoslan said...
    :D
    kalu x penat.
    wet x masuk
    kalu x masuk wet.
    bulan2 sesak.
    sme barang anak double kak.
    hihihi.
    ateng said...
    kije n uit tu penting...tp kalo bdn xsiht cane nk kie...cane nk dpt uit??
    jgn pk sgt mslh remeh...teke time to rest k my dear...
    :)
    Nad Zainal said...
    isk. b tlg la ye jgn buat lagi mcm nih
    tayah stress2.
    kalo paris mcm2 lempang je
    hahahaha
    b org syg b oke
    sila jaga diri
    kalo b tak jaga diri camne nak jaga anak2?
    haishh
    AyeenRoslan said...
    ateng- kan lumrah wanita
    sekecil2 masalah di pknye sebesar2 lembu.wahahaha. ok bos saye rehat ni.
    AyeenRoslan said...
    nad-hahaha.b je paham nape org strees kan.
    x pe b.
    dia macam2 org bakar dia idup2
    hahaha
    peace.i lep u taw drling.

Post a Comment