Monday 29 June 2009

IQ

pagi-pagi ag aku da bangon.
siap kemas umah.
bekpes.
layan nella tgk katun dia.
then popok diatido alek.skrg aku bebas.
x da kerja ag dah.
aku aek peluang surf tenet.
ni aku jumpa.
KUIZ IQ.
then aku copy paste.
sila sertakan dengan alasan untuk setiap soalan


SOALAN:

1. Saya tidak marah jika saya dimaki-hamun oleh orang lain
Salah- aku bukan malaikat .gile ke nak maki2 aku.

2. Saya berasa tenang walaupun ketika kesedihan melanda individu lain di sekeliling saya.
Betul-kadang2 x guna kita sedih gak.patutnye kita ceriakan .bukn tambah lagi awan mendung.

3. Jika diserang secara fizikal saya akan marah dan membalas dendam selepas itu.
Salah-marah ofcoz la.tapi balas dendam x dek la.buang mase!

4. Saya mampu menyayangi orang lain tanpa muslihat dan tanpa ketidak-pastian.
Betul -ikhlas beb.x pecah kepale pun kalu ikhlas

5. Saya akan bertindak seperti biasa walaupun individu di sekeliling saya sedang marah.
Betul-ye ah.wat ape nak campor.

6. Secara semulajadi, saya akan berasa risau lebih dari orang lain.
Betul-sampai laki aku nyampah nak bagitau masalah kat aku.ai leb you taw.

7. Kekadang saya cepat berasa malu tanpa sebab yang munasabah.
Betul-entahlah.sampai la ni aku still malu2 kucen lagi ngan family laki aku.kdg2 x paham aku.

8. Saya akan marah dalam beberapa keadaan atau bila berjumpa mereka yang saya benci.
Salah-aku wat x pandang dah ar.takan nak layan marah.mau bertumbuk kang.

9. Saya sentiasa berasa sesal dan bersalah di atas kesalahan-kesalahan saya di masa lampau.
Salah-bak kate arwah.benda lepas jangan di sesalkan.baiki diri tu lagi penting.

10. Kekadang saya terlalu cepat berasa ‘kecil’ dan diri saya tidak bermakna.
Salah-x penah rase camtu.aku manusia biasa.

11. Kerana terlalu risau, hidup saya selalu berasa tertekan.
Betul / Salah-x menentu.x tau nak jawap mane.

12. Sesetengah perkara akan membuatkan saya sedih berulang-kali.
Betul -bab arwah mama je lah.yg len tu malas ak nak amek pot.

13. Sifat cemburu sudah menjadi lumrah hidup saya.
Salah-tak kose aku.lantak pi lah.

14. Saya selalu menjadi depressed dan teramat sedih walaupun dalam keadaan biasa.
Salah-cam saiko lak.

15. Tekanan hidup adalah sesuatu yang menjadi kebiasaan untuk saya setiap hari.
Betul-soalan jenis ape tah.buduh tol.

16. Saya tidak menghadapi masalah dengan kejantinaan (sexuality) saya sendiri.
Betul-ai ske jadi pompuan.tiap2 bulan peyed.anugerah tu.

17. Apabila perlu, saya akan menangis sekuat hati.
Betul-buat mase ni aku nanes teruk time mama meninggal.atok nenek meninggal n kucin aku mati.

18. Saya berasa senang dengan cinta emosi dan fizikal, dan saya senang dengan kasih-cinta.
Betul-perempuan jiwa selembut sutera.

19. Apabila saya berhenti menangis, saya akan berasa teramat lega dan tenang.
Betul- PUAS.

20. Saya tidak menghadapi masalah menzahirkan kasih-cinta saya dengan perbuatan.
Betul-ye lah.ai married la.so x de masalah aku ciom laki aku tok bagitau aku syg dia.takan nak cakap "ai syg you taw tiap2 minet.apeda.





JAWAPAN…
Jika anda seorang yang mempunyai E-IQ yang tinggi (yang menunjukkan emosi anda adalah stabil), anda harus menjawab ‘Betul’ untuk Soalan 1 hingga Soalan 5, ‘Salah’ untuk Soalan 6 hingga Soalan 15, dan akhir sekali untuk Soalan 16 hingga Soalan 20 jawapannya ‘Betul’. Jadi, adakah anda mempunyai emosi yang sihat dan stabil, atau sebaliknya? Hanya anda yang tahu


kesimpulan at sini.aku pun x tau aku ni stabil ke tak.tapi ape2pun aku syg diri aku.

0 Comments:

Post a Comment