Sunday 28 June 2009

mari membace sayangku



tadi aku dok kemas bilik baju.
nyirapnye darah ai.
budak2 buat nyerak aku nye rak kesayangan
punya penat aku kumpul majalah n buku.
honestly dah banyak sgt aku habiskan duit beli buku.
tak campurkan ag yg kat umah ayah.
sampai arwah mama kat beli buku tebal tv pun aku leh habis bace.
minat sgt.
mcm2 aku tau bile membace.
tapi kalu menulis.
sory ah.x dapat makan setaun pun x pe.
Pelik org zaman sekarang ni.malas membace.bole kire org yg lepak lib.
kalu la aku ader peluang lepak kat lib.mau gile aku tanak balik.skrg ni selalu plan nak g perpustakaan negara terbantut.
masalah anak x de org jage.masalah kami dok putrajaya.
then satu masalah besar PAPA MALAS NAK JD PENUNGGU AKU.
ni lagi sorg malas bace.salu aku bace newspaper then cite balik kat dia.
huh.
nak marah sayang.tapi aku hangen gak.
dia ari2 beli suat kabar.tapi santek je terlipat.
tgk lah nanti.
aku ade plan baiknye.
anak dare aku da leh bace.
mmg kami jadi pengunjung setia PERPUSTAKAAN NEGARA.
buat korg yg ader anak.pupuk semangat membaca dr kecik ag.
banyak kebaikan.

1 Comment:

  1. Nad Zainal said...
    anyss suka tgk buku alphabet. seronot sgt ajar die abc. hehe

Post a Comment